Service
& support

Bateq Engineering B.V. levert een serie service producten om elke door ons geleverde machine in zijn complete levens cyclus in optimale conditie te houden en te ondersteunen. Dit doen wij omdat veel van onze klanten de service en onderhoudswerkzaamheden aan deze machines ‘outsourcen’ om zelf meer bezig te kunnen zijn met hun eigen ‘core business’.

De uitval basis van onze servicemonteurs is onze werkplaats in Hengelo. Al onze medewerkers hebben een VCA diploma en hebben de beschikking over volledig ingerichte serviceauto`s om de geplande werkzaamheden goed uit te kunnen voeren.

Onze service en onderhoudsgroep is de aanspreekpartner voor het inplannen van service en onderhoudswerkzaamheden. Zij kunnen de gewenste en/of noodzakelijke acties ondernemen.

bateq service support

onze service en
onderhoudsgroep
is uw aanspreek
partner

De uitvalbasis van onze servicemonteurs is onze werkplaats in Almelo.
Al onze medewerkers hebben een VCA-diploma en hebben de beschikking volledige ingerichte serviceauto`s om de geplande werkzaamheden volledig en goed uit te kunnen voeren.

logo vca

Onze service en onderhoudsgroep is uw aanspreek partner om deze diverse werkzaamheden met u af te stemmen. Zij kunnen in overleg met u de gewenste en/of noodzakelijke acties ondernemen.
In Nederland kunnen wij doorgaans binnen drie uur on-site zijn maar e.e.a. is sterk afhankelijk van de afstand en de beschikbaarheid van eventuele manschappen en/of onderdelen.

onze service en
onderhoudsgroep
is uw aanspreek
partner

De uitvalbasis van onze servicemonteurs is onze werkplaats in Almelo.
Al onze medewerkers hebben een VCA-diploma en hebben de beschikking volledige ingerichte serviceauto`s om de geplande werkzaamheden volledig en goed uit te kunnen voeren.

logo vca

Onze service en onderhoudsgroep is uw aanspreek partner om deze diverse werkzaamheden met u af te stemmen. Zij kunnen in overleg met u de gewenste en/of noodzakelijke acties ondernemen.
In Nederland kunnen wij doorgaans binnen drie uur on-site zijn maar e.e.a. is sterk afhankelijk van de afstand en de beschikbaarheid van eventuele manschappen en/of onderdelen.

Service ondersteuning

BATEQ biedt haar serviceverlening aan op basis van drie verschillende serviceniveaus, afgestemd op de behoeften van onze klanten. Houd er rekening mee dat onze service uitsluitend beschikbaar is tijdens de reguliere kantoortijden: van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 uur en 16:30 uur. Buiten deze tijden is onze serviceafdeling niet bereikbaar.

Voor vragen over onze serviceniveaus of voor het melden van een servicemelding binnen bovenstaande tijden, kunt u contact met ons opnemen.

1ste Lijns service

Operators en/of de technische dienst van de eindgebruikers lossen zelf eventuele problemen met een BATEQ machine/installatie op. BATEQ verzorgt het preventieve onderhoud ervan.

2e Lijns service

In het onoverkomelijke geval dat deze technische dienst een storing niet binnen een redelijke termijn opgelost krijgt, dan kunt u een beroep doen op onze servicedienst.

Deze specialisten kunnen door in te loggen in het besturingssysteem van de machine op ‘afstand’ mee kijken en doorgaans binnen een relatief korte tijd de storing analyseren. De uitkomst met eventuele oplossing zal met de technische dienst van de eindgebruiker gecommuniceerd worden welke de noodzakelijke acties kan ondernemen om het probleem op te lossen.

3e Lijns service

In het uitzonderlijke geval dat onze servicedienst het probleem na bovengenoemde lijnen niet opgelost krijgt zal een specialist ter plaatse gaan en trachten on-site de storing te verhelpen.

Goed en regelmatig onderhoud is belangrijk

Onderhoud en inspecties

BATEQ biedt servicecontracten aan om klanten te helpen de onderhoudskosten te beheersen en waarbij de betrouwbaarheid van de apparatuur op een hoger niveau komt te staan. Denk hierbij aan preventief en correctief onderhoud. Goed en regelmatig onderhoud is belangrijk, u verkleint hiermee de risico’s van ongeplande down time, productieverlies, schade en/of ander ongemak.

Jaarlijks worden er afspraken gemaakt met eindgebruikers van onze machines m.b.t. het uitvoeren van preventief onderhoud. Deze afspraken worden vastgelegd in een planning zodat ruim van te voren bekend is wanneer het onderhoud wordt uitgevoerd. De intervallen van dit onderhoud kunnen sterk verschillen, e.e.a. is mede afhankelijk van het aantal productie uren, de productieomgeving, het te verwerken product, soort machines, de inbreng en organisatie van de onderhoudsdienst van de eindgebruiker zelf, etc.

Voor alle serviceovereenkomsten geldt dat erbij ieder bezoek een specifiek machinestatusrapport opgemaakt wordt, deze rapportage zal door ons worden bijgehouden in de machine historie, hierin wordt aangegeven welke onderdelen zijn vervangen en/of aanbevelingen van werkzaamheden die bij een volgend onderhoud (of eerder) dienen te worden uitgevoerd. De frequentie en de omvang van de onderhoudsintervallen wordt jaarlijks op basis van beschikbare gegevens vastgesteld.

BATEQ wil haar klanten ‘ontzorgen’ en biedt hen daarom de mogelijkheid om een service-overeenkomst bij de aanschaf van een machine en/of installatie aan te gaan. Het opstellen van een service overeenkomst is veelal maatwerk, onze adviseurs informeren u graag over de mogelijkheden.